تعدیل سود تسهیلات مسکن به انبوه سازان

 

به گزارش شبکه خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،  وزیران عضو کمیسیون اقتصاد با توجه به نظر رئیس مجلس اقدام به اصلاح بخشی از آئین نامه انتشار اوراق مشارکت بانک مسکن کردند.

در این آئین نامه که مربوط به اجرای تبصره ( 6 )قانون بودجه سال 1386 کل کشورست بانک مسکن مجاز شده است به منظور تامین منابع مالی برای اعطای تسهیلات ساخت مسکن به انتشار اوراق مشارکت موضوع جز( 2 - 7 ) بند"د" تبصره ( 6) قانون بودجه سال 1386 تا سقف 10 هزار میلیارد ریال اقدام کند.

منابع حاصل از فروش اوراق مشارکت فوق در قالب تسهیلات مشارکت مدنی واقعی به انبوه سازان مسکن اعطا خواهد شد که براساس اصلاحیه جدید دولت نرخ سود مشارکت مدنی انبوه سازان با تصویب مرجع قانونی مربوط تعیین می شود.

براساس مصوبه جدید دولت امکان کاهش نرخ سود تسهیلات اعطایی به انبوه سازان مسکن فراهم شد که گامی جدید در توسعه ساخت مسکن در کشور محسوب می شود.

بدین ترتیب با تصویب دولت، بانک مسکن مجازست منابع حاصل از فروش اوراق مشارکت خود را به صورت تسهیلات مشارکت مدنی و با نرخ مصوب مرجع قانونی مجاز در اختیار انبوه سازان قرار دهد.

هدف دولت از اجرای این طرح، تامین مسکن مناسب برای آحاد ملت به خصوص قشرهای کم درآمد، تقویت نقش حاکمیتی دولت در امر تامین مسکن، توانمندسازی گروههای کم درآمد با تکیه بر تقویت تعاونی های مسکن و خیران مسکن ساز، حمایت و هدایت انبوه سازی، صنعتی سازی، مقاوم سازی و ارتقاء فناوری ساخت و ساز بوده که اجرای طرح های مدنظر دولت از سال گذشته آغاز و هم اکنون به کاهش قیمت مسکن در برخی شهرها منجر شده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد