تلاش برای حل مشکل فرهنگیان فاقد مسکن در برنامه ی 5 ساله

پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش اعلام گرد مشکل فرهنگیان فاقد مسکن در برنامه ی پنج ساله در حال بررسی است

ادامه مطلب ...

بزرگداشت روز حافظ

 صبحدم از عرش می آمد خروشی، عشق گفت

قدسیان گویی که شعر حافظ از  بر می کنند 

خواجه شمس الدین محمد شیرازی  شاعر و حافظ قرآن، متخلص به حافظ و معروف به لسان الغیب از بزرگترین شاعران غزلسرای ایران و جهان به شمار می رود. حافظ را نمی توان از سنخ شاعران تک بعدی و تک ساحتی محسوب و تفکر شاعرانه اش را تنها به یک وجه خالص تفسیر و تاویل کرد.

شعر حافظ دارای ابعاد گوناگون و متنوع سرشار از راز و رمز و پرسش از حقیقت هستی است.

ادامه مطلب ...

ممسنی و ، وضعیت عمومی بخشهای مختلف آن

وضعیت عمومی بخشهای اقتصادی
بخش کشاورزی و باغداری

میزان زمینهای زراعی شهرستان بالغ بر 149420 هکتار بوده که از این میزان 124200 هکتار آن را اراضی دیم و 25000 هزار هکتار را اراضی آبی شامل می شود. براساس آخرین آمار اخذ شده از مراجع ذیصلاح شهرستان سطح زیرکشت و میزان محصولات کشاورزی و باغی به شرح ذیل می باشد.

ادامه مطلب ...

نام "رستم" بر روی یک شهر در ایران

  بیست و ششمین شهرستان استان فارس با نام رستم، روزپنجشنبه رسما موجودیت یافت و نخستین فرماندار این شهرستان در این روز معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،استاندارفارس در مراسم معارفه فرماندار شهرستان رستم گفت: مردم شهرستان رستم وفاداری خود را چه در زمان حال و چه در زمان دفاع مقدس با دادن ‪ ۲۲۰‬شهید نسبت به نظام نشان داده‌اند.

مهندس سید محمدرضا رضازاده افزود: منطقه رستم یکی از محرومترین مناطق استان فارس و کشور به شمار می‌آید و باید در این منطقه اقداماتی جدی انجام شود.

وی ادامه داد: فرماندار شهرستان رستم باید به تمام مناطق این شهرستان سرکشی و مشکلات مردم را بررسی کند و به مرکز استان خبر دهد.

رضازاده‌بیان کرد:بودجه عمرانی و استقرار ادارات وفرمانداری این شهرستان در اسرع وقت انجام می‌شود و ادارات به تدریج در این شهرستان مستقر خواهند شد.

رستم تا پیش از شهرستان شدن، یکی از بخش‌های تابعه شهرستان ممسنی بود.

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: منطقه رستم که امروز به شهرستان تبدیل شده با توجه به جمعیتش باید زودتر به شهرستان ارتقا می‌یافت.

عبدالرضا مرادی اظهار داشت: این شهرستان از لحاظ امکانات آب،برق و گاز بسیار ضعیف است و ‪ ۱۶‬روستای بالای ‪ ۲۰‬خانوار و ‪ ۹۰‬روستای زیر ‪ ۲۰‬خانوار در این شهرستان با مشکل آبرسانی مواجه هستند.

در این مراسم عبدالرضا خاتمی به عنوان اولین فرماندار شهرستان ممسنی معرفی شد.

مرکز شهرستان تازه تاسیس رستم با ‪ ۷۰‬هزار نفر جمعیت، شهر مصیری است.

شهر مصیری با نورآباد مرکز شهرستان ممسنی حدود ‪ ۱۸‬کیلومتر فاصله دارد.

ممسنی به مرکزیت نورآباد در ‪ ۱۵۸‬کیلومتری غرب شیراز واقع شده است. 

انتشار خبر 12مهر 87)

آگهی های ترک اعتیاد درزمانهای کوتاه فریبکارانه است

به گزارش شبکه خبر به نقل از ایرنا ، سرتیپ دوم پاسدار "حمیدرضا حسین آبادی " امروز در حاشیه اجرای طولانی ترین نقاشی با پیام "زندگی بدون اعتیاد " که به مناسبت هفته ناجا در پارک ملت برگزار شد ، افزود: البته ممکن است سم زدایی از بدن معتاد در یک هفته صورت گیرد اما تاثیری در ترک ندارد. 

وی ادامه داد:
ادامه مطلب ...

حذف نمره انضباط از مقطع راهنمایی

به گزارش شبکه خبر به نقل از ایسنا ، فضلی‌خانی با اشاره به آغاز اجرای طرح ارزشیابی توصیفی از سال تحصیلی جاری در مقطع ابتدایی، اعلام کرد: درباره اینکه ارزشیابی توصیفی چه سالی در مقطع راهنمایی و در مورد دروس این مقطع به اجرا گذاشته شود، در سال تحصیلی جدید تصمیم‌گیری می‌شود. 

وی افزود: بخشی از ارزشیابی توصیفی که اجرای آن از سال تحصیلی گذشته آغاز شده، امسال به صورت جدی‌تر و سراسری در مورد نمره انضباط دانش‌آموزان راهنمایی اعمال می‌شود. 

وی با تاکید بر این که ارزشیابی توصیفی باید در هر صورت در راهنمایی به اجرا گذاشته شود، خاطرنشان کرد: ‌البته اجرای آن در مقطع راهنمایی باید متفاوت از نحوه اجرا در مقطع ابتدایی باشد، چرا که اساسا ماهیت کار در این مقطع و کارکردهای دو مقطع متفاوت است.

فضلی‌خانی در پایان یادآور شد: جزییات نحوه اجرای ارزشیابی توصیفی پس از تعیین سال اجرا، به طور دقیق اعلام می‌شود.

تاکید لاریجانی بر وحدت نظر گروههای سیاسی

به گزارش شبکه خبر ، علی لاریجانی در ادامه سفر خود به شیراز  در نشستی با تشکل های سیاسی فارس اظهار داشت: گروه های سیاسی در کشور سرمایه ملی محسوب می شوند. 

وی افزود: وجود جریان های مختلف در کشور و داشتن آرای متفاوت در صورتی که یک نظم سیاسی مدون داشتته باشند تعالی بخش است که باید به آن به عنوان سرمایه نگاه کرد. 

رئیس مجلس تصریح کرد: اگر گروه های سیاسی انضباط نداشته باشند و آداب و رفتار سیاسی را به خوبی رعایت نکنند می توانند خطراتی برای کشور ایجاد کنند چنانکه در 30 سال گذشته مشاهده کردیم، اگر دیسپلین سیاسی رعایت کنند جریان های سیاسی دستاوردهای نیکویی برای کشور خواهند داشت. 

وی ادامه داد:
ادامه مطلب ...