متن نامه وزرای خارجه 1+5 به منوچهر متکی

فارس: روز گذشته خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نامه وزرای خارجه گروه 1+5 را به همراه پیشنهاد این گروه به منوچهر متکی تحویل داد.

متن نامه وزرای خارجه گروه 1+5 (آلمان، انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین) که روز گذشته شنبه توسط خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تحویل منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان داده شد، به شرح زیر است.

ایران یکی از کهن‌ترین تمدن‌های جهان است. مردمان آن به دلایل موجهی نسبت به تاریخ، فرهنگ و میراث خود احساس غرور می‌کنند. ایران در تقاطعی جغرافیایی قرار داشته و از منابع گسترده طبیعی و امکانات بالقوه اقتصادی برخوردار است که مردم آن باید به طور کامل از آن‌ها بهره‌مند شوند.

اما در سال‌‌های اخیر، روابط ایران با جامعه جهانی به دلیل عدم اعتماد به برنامه هسته‌ای ایران در سایه تنش و بدبینی فزاینده قرار گرفته است. ما از کوشش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پرداختن به این مسئله پشتیبانی کرده‌ایم، اما آژانس در گزارش‌های پی ‌در پی خود به این نتیجه رسیده است که نمی‌تواند تضمین‌های معتبری درباره نبود مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران ارائه کند. دو سال پیش، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موضوع را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع کرد که تا به حال با صدور چهار قطعنامه ایران را به انجام تعهداتش فرا خوانده است.

ما، وزرای خارجه چین، فرانسه، آلمان، روسیه،‌ بریتانیا و ایالات متحده آمریکا که در این ماموریت به نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا پیوسته‌ایم، متقاعد شده‌ایم که امکان تغییر وضعیت فعلی امور ممکن است. امیدواریم که رهبران ایران نیز با ما در این هدف همراه باشند.

در ژوئن 2006 (خرداد 1385) ما پیشنهادهای بلند پروازانه‌ای را با هدف مذاکراتی همه جانبه ارائه کردیم. ما به ایران پیشنهاد همکاری در برنامه‌ای مدرن برای انرژی هسته‌ای با تضمین تامین سوخت دادیم. همچنین، آمادگی داشتیم مسائل سیاسی و اقتصادی و نیز امنیت در منطقه را به گفتگو بگذاریم. این پیشنهادها به دقت بررسی و به منظور پرداختن به منافع ضروری و مهم ایران و جامعه بین‌الملل طراحی شده بودند.

امروز ما با توجه به مفاد قطعنامه‌ 1803 بار دیگر پیشنهادهای خود را به پیوست‌ نامه حاضر و به منظور پرداختن سازنده به این نگرانی‌ها و منافع مهم ارائه می‌دهیم.

البته ایران آزاد است تا پیشنهادهای خود را ارائه کند. مذاکرات رسمی را می‌توان به محض توقف فعالیت‌های مربوط به غنی‌سازی و باز‌فرآوری از سوی ایران از سر گرفت.

علاقمندیم تصریح کنیم که ما حق ایران را تحت پیمان‌های بین‌المللی که این کشور امضاء کرده و پذیرفته است، به رسمیت می‌شناسیم. ما کاملا اهمیت تضمین تامین سوخت برای استفاده غیر نظامی را درک می‌کنیم و از تاسیسات بوشهر حمایت کرده‌ایم. اما هر حقی مسئولیتی را هم به همراه دارد، به ویژه در زمینه ایجاد بازگرداندن اعتماد جامعه بین‌المللی نسبت به برنامه‌ هسته‌ای ایران.

ما آماده‌ایم تا با ایران برای یافتن راهی برای پرداختن به نیازهای ایران و نگرانی‌های جامعه بین‌الملل همکاری کنیم و تکرار می‌کنیم هرگاه اعتماد جامعه بین‌الملل نسبت به ماهیت منحصرا صلح‌آمیز برنامه‌ای هسته‌ای شما دوباره ایجاد گردد، با ایران همانند دولت فاقد سلاح‌ هسته‌ای که عضو پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای هستند رفتار خواهد شد.

از شما می‌خواهیم نامه حاضر و پیشنهادهای ما را با دقت بررسی کنید. امیدواریم به زودی بتوانیم پاسخی از شما درباره آن دریافت کنیم. پیشنهادهای ما فرصت‌های قابل توجهی برای منافع سیاسی‌، امنیتی و اقتصادی ایران و منطقه فراهم می‌‌آورند. این گزینشی مقتدرانه برای ایران است. ما امیدواریم پاسخ شما مثبت باشد، چنین پاسخی سبب افزایش ثبات و پیشبرد بهروزی برای ملت‌های همه ماست.

سیر صعودی بی سابقه ی قیمتها

صبح زود از خواب بیدار شده بودم که برم نانوایی و نان گرم بگیرم برای صبحانه ، توی کوچه که داشتم می رفتم دختر همسایه  گفت ؟ اقای ... می خوای بری تاید بگیری ؟ گفتم نه ؟ می خوام نان بگیرم . دیگه نمی دونستم جریان از چه قراره ؟ اخه دوروز پیش من تاید چند تایی گرفته بودم به قیمت ۲۲۰ تومان طولی نکشید که توی کوچه دیدم همه از یک موضوع دارن حرف می زنند و اون اینکه تاید اصلا گیر نمیاد و شده دونه ای ۱۵۰۰تومان منم تعجب کردم البته زیاد هم تعجب آور نبود چون از این ماجراها زیاد دیده بودیم.یک شبه میلیاردر شدن همینه دیگه ؟اقصه <: گرونی نمک: و چای و هزاران اقلام دیگر شوکی بود که که به یکباره بر مردم تحمیل شد . می دونید چیه ؟ مسئله اینه که ما دیگه عادت کردیم به این کار . اقا دیگه نمک که مواد اولیه نداره کاری به انرژی هسته ای و امریکا نداره چرا گرون شده ؟ مگه در طول یک سال یک خانواده ی پر جمعیت چقد چایی- یا نمک-  مصرف می کنند؟ از تاید که بگذریم که مصرف روزانه و جدی هم دارد و لی خیلی از گرونی ها جای بحث داره ........القصه منتظریم ببینیم عاقبت ما به کجاها می کشد.به نظر میرسد که دیگه اصل قیمتها از دست همه خارج شده و کسی هم خبر دار نیست  و یا اگر هم هست کاری از دستش بر نمیآید .... دست ما کوتاه و خرما بر نخیل ......)(فکر نان کن که خربزه آب است آقا .....

قطعی برق

یکی از مشکلاتی که امروزه بیشتر از همه مردم شهرستان ممسنی با آن روبرو هستند مسئله قطعی بی سابقه ی برق در این شهرستان هست که بدون برنامه ریزی روزانه قطعی برق دارند مخصوصا در این فصل گرما و  امتحانات که مسولان اداره ی برق باید با تدبیر بیشتر از قطعی برق بیشتراز حد معمول خود داری ویا طبق یک برنامه ریزی بصورت منطقه ای دست به این کار بزنند تا مردم هم به حال خودشون فکری بکنند.ویا اگر کمبود برق دارند از خاموشی معابر و خیابانهای اصلی که بیشترین مصرف برق را دارند شروع کنند .  <<در هرصورت صلاح مملکت خویش خسروان داند >>

برگزاری نمایشگاه به مناسبت ایام فاطمیه

اسلام علیک یافاطمهالزهرا(س)

به مناسبت بزرگداشت ایام فاطمیه هیئا ت جوانان محبین اهل بیت شهرستان نورآباد ممسنی در محل مجموعه ی ورزشی تربیت بدنی واقع در جنب دادگستری نمایشگاه بزرگی برگزار نموده اندکه یاد اور بعثت  پیامبر- تا شهادت امام حسین و یادمان شهدای جنگ تحمیلی است . ظرافت و لطافت طبع کسانی که دست به این کار بزرگ زده اند جای سپاس دارد چرا که با حوصله و تامل خاصی - دست به ساخت دیوارهای گلی- تهیه ی دربهای چوبی  سایه بان- - خانه ی فاطمه - خیمه ی امام حسین و........بصورتی دیدنی و روحانی زده اند که هر بیننده ای را به حال و هوای دیگری می برد  از برادر بزگوار و محترم داوودی یکی از کسانی که برای این مجموعه تلاش و زحمات زیادی کشیده اند و همچنین کربلایی مهدی باقری که هزینه و طراحی و ساخت این مجموعه کاملا تحت نظر ایشان انجام گرفته و دیگر عزیزانی که برای ساخت این مجموعه ی کاملا مردمی تلاش نموده اند تشکرو قدر دانی بعمل می آید .

راه پیشرفت - جرقه ای برای شناخت - بارقه ای به سوی خود باوری

تازه به این باور رسیدیم که می توانیم باشیم ، می توانیم مستقل زندگی کنیم ، می توانیم بدون وابستگی به همسایه ، به خود متکی باشیم . اما آیا همسایه چشم پیشرفت مارا ندارد ؟ یا اینکه احساس خطر می کند ؟ شهرستان ممسنی علی رغم داشتن استعدادهای درخشان در تمامی حوزه های پیشرفت ؛ تاکنون به یک راه بن بست برخورد کرده وهرچه که داشته یا ناداشته ، روبه سوی مقصدی دیگر گذاشته . دیر خبر دارشدیم که همسایه ی کناری چشم هم چشمی را داشته منتها ما درک نمی کردیم ویا اگر هم داشتیم فرد قدرتمندی که بتواند جلودار این حرکت باشد نداشته ایم - ویابهتر بگویم - کمتر به فکر بودیم - که در طول این همه سال چه برما گذشته ! این مسئله دقیقاً زمانی روشن می شود که حدود دوماه از افتتاح طرح بزرگ پتروشیمی ممسنی نگذشته بود که همسایه ی ما هم با تلاش و کوششی مضاعف توانست به این مهم دست پیدا کند  . خداییش ما که حسود نیستیم اما چرا این همه سال آنها به فکر نبودند؟ تا زمانی که ما به همت و شجاعت نماینده ای توانا توانستیم به این مهم دست پیدا کنیم  ؟ نکته ای اساسی و مهم که می تواند در اینجا مطرح شود این بود که مدیران و دست اندر کاران شرکت بزرگ پتروشیمی ممسنی تلاش کنند با یک مدیریت قوی و توانا و با همت جوانان غیرتمند و متخصص ثابت کنند که توانایی تامین مدیریت دارند . نه اینکه خدای ناکرده به بلایی گرفتار شویم که سالها حتی برای یک انگشت نگاری ساده هم باید به شهری دیگر می رفتیم وهرجا که از ممسنی اسم می خواستیم ببریم - با نام - (..................)شناخته می شد الان برنج معروف ممسنی به شهرستان همسایه ی ما ارسال و با نام برنج آن دیار فروخته می شود چرا؟. ما در شهرستان چند طرح مهم و اساسی داریم که چنانچه مدیران ومسولین شرایط راه اندازی آن مجموعه های عظیم را تدارک نبینند وپیگیر قضیه نباشند  دیر یا زود باید منتظر باشیم که جوانان ما باید بروند واز شهرستان همجوار ما درخواست شغل کنند از جمله کارخانه ی سیمان- سیلوی شهرستان وغیره ... که  اسناد و مدارک تاریخی حکایت از این قصه ی مظلومانه دارد که ما به جای درک وفهم ان به خود متکی باشیم و نام ممسنی را در تاریخ خود و به جای خود ثبت نماییم  و دیگر اجازه ندهیم که دیگران برای ما تصمیم بگیرند باید تلاش کرد تا به حقوق خود دسترسی پیدا کنیم  بیایید با تلاش واتحاد و کنار گذاشتن هتک حرمت قومیتها ، با ایجاد یک بستر آرامش برای جذب سرمایه های قابل جذب به پیشرفت دیار ممسنی تلاش کنیم

 

وضعیت نابسامان - اداری- در شهرستان ممسنی

وضعیت نابسامان - اداری- در شهرستان ممسنی و برخورد بد با مراجعه کنندگان:::

به حُرمت قلم

آقای شجاعت می گفت: دقیقا روبروی درب ورودی بانک ملی شعبه مرکزی نورآباد ممسنی  که داخل می شوی نشسته ماه قبل که می خواستم حقوق بگیرم تیپ پرفسوری زده بود - دیروز که رفتم سراغ حقوقم - دیدم تیپشو عوض کرده - بانک انصافاً خیلی شلوغ بود - جایی که فقط کسانی می موندند توی صف که مشکل داشته باشند و اقساط عقب مانده و..........- اما منم مجبور بودم که توی صف بمونم- با دخترم  بودم دیدم صف زنانه خلوت هست دخترم را فرستام توی صف و خودم هم کنارش خب چند ساعتی ماندیم ، بگم توی فاصله ی چیزی حدود دوساعت ۴نفر را رواج  داد هیچ کس چیزی نمی گفت - اخه می دونستیم که داد و بیداد کردن هم فایده ندارد چون رئیس بانک هم خودش آدم تند خو و بد خلقی بود که اصلا نمی شد بهاش حرف زد- در هر صورت تحمل دوساعته ی ما با عث شد که آقا با کلی تعلل نسبت به پرداخت چک اقدام کند - دوربین نداشتم که یه عکس بگیرم حیف شد، اما جالب اینجاست که امروزه هرکس بخواهد توی ادارات(به احترام)به خواسته ی خود برسد مجبور است که با جر- و دعوا - و بحث و - سرو صدا به خواسته ی خود برسد  بسیارند کسانی که بخاطر آبروی خود از این کار برحذر و مسولین هم نسبت به آن بی اعتنا هستند. دوست خوبم می گفت کاش یکی بود تا این خبرها رو  به گوش مسؤلین برساند و خود به عنوان یک مشتری عادی به ادارات- بانکها مراجعه کنند تا ببیند مردم عادی چه می کشند . با تشکر از دوست خوبم آقای شجاعت

خداداد عزیزی: و فوتبال

خداداد عزیزی گفت: تجربه‌ی بالای بازیکنان استیل آذین توانست تیم پیام را شکست دهد.

مدیرفنی تیم فوتبال پیام مشهد پس از شکست 2 بر 1 این تیم برابر استیل آذین در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار داشت: بازی خوبی را از بازیکنان پیام شاهد بودم. چرا که اکثر آنها جوان هستند و باید در میان بازیکنان با تجربه‌ی استیل آذین با تمام توان می‌جنگیدند اما، این تیم استیل آذین بود که با تجربه‌ی بالاتر فشار را بر پیام بیشتر کرد و رفته رفته حاکم برتر میدان شد.

وی افزود: پیروزی حق استیل آذین بود اما، در هر حال ما از بازیکنان پیام راضی هستیم.

خداداد عزیزی هم‌چنین درباره‌ی حریف تیم فوتبال پیام در مرحله‌ی پلی‌آف گفت: بازی با سپاهان نوین یا فولاد فرقی برای ما نمی‌کند. به هر حال ما در برابر هر حریفی که قرار بگیریم با دست بسته بازی می‌کنیم و امیدمان به جوانان با تعصب تیم است. اگر پیام بخواهد به لیگ برتر صعود کند، قطعا باید با از خودگذشتگی بالای بازیکنانش مقابل فولاد خوزستان صف آرایی کند.

خداداد عزیزی هم‌چنین در پایان با اشاره به محرومیت علی کریمی از سوی فدراسیون فوتبال گفت: من از فدراسیون فوتبال تعجب می‌کنم که چرا علی کریمی، یکی از بازیکنان نام آور فوتبال ایران را محروم کرده است. کریمی جزو نوادر فوتبال ایران است و اگر او از فدراسیون انتقاد نکند، پس چه کسی باید این کار را انجام دهد. فکر می‌کنم در حال حاضر مدیران فوتبال به حق فوتبال ایران ظلم می‌کنند. معلوم نیست با کسانی که عملکرد این فدراسیون را نقد می‌کنند، چرا این‌گونه برخورد می‌شود. اتفاقا مسوولین فوتبال باید از چنین کسانی تشکر کنند که عملکردشان را نقد می‌کنند. مگر همه باید از فدراسیون تعریف کنند؟