سرنوشت خبرنگار

سخنگوی شبکه البغدادیه در گفتگو با فارس:
اطلاعی از سرنوشت خبرنگار خود نداریم

خبرگزاری فارس: سخنگوی رسمی شبکه تلویزیونی البغدادیه‌ عراق گفت: از سرنوشت خبرنگار خود اطلاعی نداریم حتی نمی‌دانیم کجا زندانی شده است.

"عبدالحمید الصائح" سخنگوی رسمی شبکه تلویزیون البغدادیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، ضمن تایید خبر دستگیری خبرنگار خود توسط نیروهای امنیتی عراق و آمریکا افزود: هنوز از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست و ما نمی‌دانیم کجا زندانی شده‌ است.
وی در پاسخ به این سئوال که این اقدام از قبل برنامه‌ریزی شده بود یا نه،‌ گفت: ما از تصمیم او خبری نداشتیم و او فقط برای پوشش سخنرانی به آن نشست رفته‌ بود.
تلویزیون البغدادیه‌ نیز در پی این اقدام با صدور بیانیه‌ای خواهان آزادی هر چه‌ سریعتر خبرنگار خود شد.
در بیانیه‌ی منتشر شده‌ آمده‌ است: از حکومت آمریکا و عراق می‌خواهیم همانطور که‌ ادعای آزادی و دموکراسی را دارند، خبرنگار ما را سریعاً آزاد کنند.
در ادامه‌ این بیانیه‌ ضمن اشاره‌ به‌ دیکتاتوری‌های رژیم صدام از حکومت عراق خواسته‌ است که‌ وی را مورد آزار و اذیت قرار ندهند چون در صورت شکنجه‌ شدن دیکتاتوری در عراق دوباره‌ احیا خواهد شد.
در پایان این بیانیه‌ از تمامی سازمان های مدافع حقوق بشر و مدافعان آزادی روزنامه‌ نگاران خواسته‌ شده‌ از روزنامه‌نگار دستگیر شده‌ خود حمایت کنند.
روز گذشته نیز "منتظر الزیدی" خبرنگار تلویزیون البغدادیه‌ که‌ در کنفرانس خبری بوش و مالکی شرکت کرده بود، کفش‌های خود را به‌ سمت بوش پرتاب کرد و وی را سگ و قاتل عراقی‌ها توصیف کرد.
به دنبال این اقدام، وی سریعاً دستگیر و مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی و حفاظت بوش و مالکی قرار گرفت و از آن لحظه تاکنون نیز از سرنوشت وی خبری در دست نیست.
انتهای پیام/ق

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد