قیمت چاپ اسکناس 100 تومانی بیشتر از ارزش آن است

به گزارش شبکه خبر ، محمود بهمنی ، دبیر کل بانک مرکزی گفت: پول درشت کار را راحت تر می کند و باید آمادگی برای چاپ و مبادله آن را ایجاد کنیم.

وی با بیان این که (ضرب و چاپ سکه ها و ) اسکناس های 10 ، 20، 50 و 100 تومانی اصلا به مصلحت نیست افزود: قیمت چاپ این اسکناس ها بیشتر از ارزش مبلغ آنهاست و ارزش ذاتی آنها به مراتب بیشتر از ارزش معاملاتی و مبادلاتی است و در حال حاضر کمیته ای مشغول بررسی سه صفر هستند ولی هنوز تصمیم گیری نشده است .

بهمنی تصریح کرد: چک هایی که الان عملا جایگزین اسکناس شده است کارکردی مشابه اسکناس دارد و این اقدام برای راحتی است این در حالی است که ما باید آمادگی داشته باشیم که در آینده نزدیک اسکناس های درشت تر چاپ کنیم و این به راحتی کار و رفع مشکلات کمک می کند.

وی گفت: البته ما انتظار داریم که به مرور به سمت پول الکترونیکی یا کارت های نقل و انتقال پول برویم و اصلا پول مبادله نشود چه برسد به این که اسکناس ریز یا درشت باشد.

دبیر کل بانک مرکزی ادامه داد : تعداد اسکناس ها زیاد است و سوالی که مطرح می شود این است که مبالغ 50 ، 100 و 250 ریال چقدر کاربرد دارد در واقع ارزش نیکل و فلز این ارقام بیشتر از ارزش مبادلاتی آنهاست و به همین دلیل استفاده ای ندارند و از بازار جمع و اصلا ذوب خواهند شد .

ادامه مطلب ...

برگزاری جشن میلاد کریم اهل بیت در شهر نورآباد

                   نقل است که نقل بزم دلهاست حسن  

                                

                                                   در حسن جمال، عالم آراست حسن    

                    با خلق محمد است و با خوی عل 

                                                   یعنی که فروغ دل زهراست حسن     

                                  به مناسبت جشن میلاد کریم اهل بیت   

                               امام حسن مجتبی (ع)

                               هیئت جوانان محبین اهل بیت برگزار می کند

                              مکان: داخل پارک شهر روبروی بازارچه جانبازان  

                              زمان25:/6/1387 ساعت 9 شب

                             

                                     

جزایر سه گانه ، جزء جدایی ناپذیر از سرزمین ایران است

به گزارش شبکه خبر و به نقل از واحد مرکزی خبر، حسن قشقاوی، با تاکید دوباره بر اینکه "این سه جزیره، جزء جدایی ناپذیر از سرزمین ایران است"، طرح ادعاهای واهی و تکراری در این بیانیه را مغایر
واقعیت های تاریخی منطقه و از منظر حقوقی، بی پایه و اساس خواند و آن را نکوهش کرد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه، با تاکید بر اینکه "همه تدابیر و اقدامات کشورمان در جزیره ابوموسی، کاملا قانونی و بر مبنای حقوق حاکمه جمهوری اسلامی ایران بر این جزیره ایرانی است"، درباره ورود جانبدارانه برخی محافل به موضوع مرتبط با تمامیت ارضی و حاکمیت ملی ایران، هشدار داد و آن را مداخله آشکار در امور داخلی ایران دانست.

قشقاوی در همین حال خاطرنشان کرد: هر گونه سوء تفاهم در مورد ترتیبات اجرایی در ابوموسی، در چارچوب گفتگوی دوجانبه بدون دخالت طرف های دیگر، قابل رفع است و اینگونه مواضع یکطرفه، کمکی به رفع این سوء تفاهم نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه، دامن زدن برخی محافل به این مسئله را مشکوک و برای ایجاد تفرقه بین امت اسلامی و در جهت خواسته های رژیم صهیونیستی، ارزیابی و اتحادیه عرب را به هوشیاری در این زمینه دعوت کرد.

استخدام نیروهای حق التدریس در آموزش و پرورش

به گزارش شبکه خبر، احمد مرادی با بیان این که شرایط برای
استخدام نیروهای در حال خدمت در وزارت آموزش و پرورش فراهم شده است افزود: پنج هزار نفر از حق التدریس هایی که مراحل آزمون و گزینش را طی کرده اند از ابتدای مهر 87 در وزارت آموزش و پرورش استخدام می شوند و دیگر همکاران حق التدریس نیز
از این زمان با انجام دادن کار معین و بهره مندی از بیمه به کار خود ادامه می دهند

ادامه مطلب ...

طراحان استیضاح وزیر آموزش و پرورش امضاهای خود را پس گرفتند

به گزارش شبکه خبر به نقل از فارس، ظهر امروز طراحان استیضاح علی احمدی وزیر آموزش و پرورش با وی در مجلس جلسه داشتند و پس از صحبت نمایندگان و توضیحات این وزیر، طراحان استیضاح امضاهای خود را پس گرفتند و بنابراین استیضاح وزیر آموزش و پرورش منتفی شد. 
ادامه مطلب ...

پیام تبریک ریاست جمهوری اسلامی ایران به آصف علی زرداری

به گزارش شبکه خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد در این پیام، با توجه به مناسبات دوستانه و طولانی میان دو کشور اسلامی ابراز امیدواری کرد، با تشریک مساعی مسئولان دو کشور، شاهد توسعه و تقویت بیش از پیش روابط حسنه موجود میان ایران و پاکستان باشیم.