آگهی های ترک اعتیاد درزمانهای کوتاه فریبکارانه است

به گزارش شبکه خبر به نقل از ایرنا ، سرتیپ دوم پاسدار "حمیدرضا حسین آبادی " امروز در حاشیه اجرای طولانی ترین نقاشی با پیام "زندگی بدون اعتیاد " که به مناسبت هفته ناجا در پارک ملت برگزار شد ، افزود: البته ممکن است سم زدایی از بدن معتاد در یک هفته صورت گیرد اما تاثیری در ترک ندارد. 

وی ادامه داد:

برای ترک اعتیاد لازم است معتاد در یک فضای علمی، پزشکی و تحت نظارت و مراقبت روانپزشک باشد. 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا درباره طرح شربت جایگزین تریاک، گفت: با توجه به این که بیشترین معتادان کشور، معتادان به تریاک هستند، پلیس مبارزه با مواد مخدر طرح شربت جایگزین تریاک را ارائه کرده و منتظر است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نتیجه پایلوت شربت تریاک را اعلام کند، تا بتوان این طرح را در بخش‌های مختلف جامعه اجرا کرد. 

حسین‌ آبادی اظهار داشت : در حال حاضر بیش از 150 هزار معتاد به هروئین در پوشش متادون درمانی در حال درمان اعتیاد خود هستند. 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ، از افزایش 400 درصدی کشفیات قرص روانگردان و متلاشی شدن یک ‌هزار و 165 باند مواد مخدر در شش ماهه اول امسال خبر داد. 

حسین‌آبادی‌ گفت : در شش ماهه اول امسال، یک‌هزار و 165 باند مرتبط با مواد مخدر از سوی پلیس متلاشی شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد افزایش یافته است. 

وی گفت : میزان دستگیری معتادان در شش ماهه اول امسال 98 درصد کاهش یافته که سه هزار و 606 معتاد توسط ماموران پلیس دستگیر و به مراکز ترک اعتیاد معرفی شده‌اند، این در حالیست که تعداد دستگیرشدگان معتادان در سال گذشته 156 هزار نفر بوده است. 

حسین‌آبادی، اولویت اصلی پلیس را مبارزه با باندها و شبکه‌های مواد مخدر عنوان کرد و گفت: پیشگیری از اعتیاد از دیگر اولویت‌های پلیس است که از طریق آموزش‌های همگانی در جامعه اجرا خواهد شد. 

وی ادامه داد: طرح نجات به صورت جدی نیز در سال جاری دنبال خواهد شد که تاکنون نیز 480 هزار نفر تحت پوشش درمان اعتیاد قرار گرفته‌اند. 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان این که پلیس با سازمان‌های غیردولتی و مراکز ترک اعتیادی که به صورت غیرمجاز اقدام به تبلیغات برای ترک اعتیاد 24 ساعته، یک هفته‌ای و سایر موارد می‌کنند، برخورد خواهد کرد، گفت: ترک اعتیاد، سم‌زدایی نیست، بلکه باید معتاد طول درمان خود را دنبال کند تا دریک پروسه درمانی، موفق به ترک اعتیاد کامل خود شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد