بدهی‌های بالای 290 هزار تومان قسط بندی می‌شوند

دو نوع پیامک به عنوان پیام اخطار برای مشترکان همراه اول ارسال می‌شود؛ یکی زمانی که مشترک قبض خود را دریافت کرده است که پیامی برایش ارسال می‌شود و در آن مهلت پرداخت به مشترک اطلاع داده شده و اعلام می‌شود که برای جلوگیری از قطع سیم‌کارت خود هزینه‌ی قبض خود را پرداخت کند.

اگر در این تاریخ اقدامی‌ نشود، با پایان یافتن مهلت مشترک، پس از چند روز پیامک دیگری به آن ارسال می‌شود که بدهی خود را پرداخت نکرده است، به همین دلیل سیم‌کارت قطع خواهد شد؛ در این پیامک فرصتی به مشترک داده نمی‌شود، بلکه تنها اطلاع داده می‌شود که سیم‌کارتش به دلیل پرداخت نکردن بدهی قطع شده است.

اما گاهی اوقات پیامک اخطار به برخی از مشترکانی که بدهی بیش از 30 هزار تومان داشته‌اند ارسال و چند ساعت بعد سیم‌کارت آن‌ها قطع می‌شود و فرصت محدود برای پرداخت این بدهی پس از دریافت اخطار، نارضایتی برخی از مشترکان را به دنبال داشته است.

برخی مشترکان بعضا عنوان می‌کنند که پیامک اخطار را در ساعتی دریافت کرده‌اند که امکان مراجعه به بانک را نداشته‌اند چرا که بعد از ظهرها بانک‌ها تعطیل است، بنابراین باید به آن‌ها فرصت داده شود که بدهی خود را پرداخت کنند.

بر اساس آیین‌نامه‌ی مربوطه، تمامی ‌مشترکان موظفند زمانی که صورت‌حساب خود را دریافت می‌کنند، نسبت به پرداخت آن اقدام کنند، اما در مواردی که به دلایل مختلف برخی مشترکان در زمان مقرر قبض خود را دریافت نکنند، مخابرات این تخفیف را قائل شده که اگر مشترکی در این دوره نتوانست هزینه‌ی قبض را پرداخت کند، این کار را در دوره‌ی بعدی انجام دهد.

در غیر این صورت تلفنش قطع خواهد شد که با دو دوره پرداخت نکردن قبض تلفن با هر مبلغی که باشد شامل قطع می‌شود اما تلفن مشترکان کم‌مصرف که کمتر از 30 هزار تومان است، قطع نخواهد شد.

به گزارش ایسنا پیش از این از سوی مسوولان گفته شده بود که قرار است طبق آیین‌نامه‌ی مربوطه که در پشت قبوض مشترکان نیز به آن‌ها اطلاع‌رسانی شده است، سیم‌کارت مشترکانی که کارکرد دوره‌ی آن‌ها به بالای 30 هزار تومان برسد، در صورت نپرداختن در موعد مقرر قطع شود.

داود زارعیان - مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در این باره اظهار کرد: آن دسته از مشترکانی که بدهی‌ تلفن همراهشان به بیش از 290 هزار تومان یعنی بیش از مبلغ ودیعه برسد، می‌توانند با مراجعه به امور مالی شرکت ارتباطات سیار ایران درخواست قسط بندی این بدهی را داشته باشند.

شرکت ارتباطات سیار یک‌سوم مبلغ بدهی را در ابتدا دریافت می‌کند و بقیه‌ی آن را در سه قسط از مشترک می‌گیرد و در قبال آن مشترک باید چک یا سفته پرداخت کند.

او با بیان این که در سال شش مرتبه قبض برای مشترکان صادر می‌شود، گفت: ما در هر دوره برای مشترکان قبض صادر می‌کنیم که اگر مشترک در موعد مقرر این قبض را پرداخت نکند، پیام اخطاری برایش ارسال می‌شود.

زارعیان تصریح کرد: اگر مشترکی مبلغ خود را پرداخت نکند ارتباط او در ابتدا یک طرفه و بعد از گذشت یک هفته تا 10 روز ارتباط به طور کامل قطع می‌شود.

اما در خبرها آمده بود چنانچه مشترک بدهی خود را پرداخت نکند خط تلفن همراهش پس از دو دوره قطع و بعد از مدت 20 روز تخلیه می‌شود. به این معنی که با پایان مهلت 20 روزه شرکت ارتباطات سیار به مشترک یک فرصت شش ماهه به وی داده می‌شود تا بدهی خود را پرداخت کند و در صورتی که این بدهی پرداخت نشود همراه اول خط تلفن همراه فرد را سلب امتیاز خواهد کرد.

ساعات کار ادارات و مدارس در ماه مبارک رمضان

به منظور ایجاد زمینه لازم برای استفاده مطلوب کارکنان دولت از فضایل و معنویت‌های ماه مبارک رمضان، هیات وزیران، ساعت شروع کار اداری در تهران نه (9) صبح و ساعت پایان کار چهارده (14) تعیین ‌‌کرد.

بر اساس تصمیم هیات وزیران و برای به وجود آمدن فرصت مناسب برای خودسازی و بهره ‌مندی از برکات بی‌شمار ماه شریف و نورانی رمضان، مقرر شد تا در همه استان‌ها به استثنای تهران، فعالیت اداری، صبح‌ها با یک ساعت تأخیر شروع و در بعد از ظهر نیز یک ساعت و نیم زودتر خاتمه یابد.

بر اساس بند دیگری از تصویب‌نامه هیات وزیران، ساعت شروع کار اداری در تهران نه (9) صبح و ساعت پایان کار چهارده (14) تعیین ‌‌شد.

هیات وزیران همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را موظف کرد تا ساعت فعالیت بانکها را به گونه‌ای تنظیم کند که اغاز آن حداقل سی(30)دقیقه قبل از شروع به کار ادارات و سازمانها باشد.

وزارت آموزش و پرورش نیز از سوی هیات وزیران مکلف شد تا ساعت فعالیت مدارس را به گونه‌ای تنظیم نماید که آغاز کار مدارس حداقل سی(30)دقیقه قبل از شروع به کار ادارات و سازمانها باشد.

همچنین با تصمیم هیات وزیران هرگونه فعالیت فوق برنامه در ماه مبارک رمضان باید قبل یا بعد از پایان ساعت کار انجام شود.

بر این اساس ‌ایاب و ذهاب کارکنان باید به طوری برنامه‌ ریزی و تنظیم شود که رأس ساعت مقرر در محل کار حضور داشته و در پایان رأس ساعت معین محل کار خود را ترک نمایند.

قانون اساسی به لحاظ تنظیم ساعات کار تکلیفی برای دولت تعیین کرده است که براساس ان ساعت کار باید به گونه ای باشد که هرفرد علاوه بر تلاش شغلی فرصت خودسازی معنوی هم داشته باشد.

مروری بر خدمات ارزش افزوده

مشترکان با استفاده از سرویس کنترل وضعیت خانه با استفاده از تلفن همراه می توانند گوشی خود را به دوربینی آنلاین تبدیل کنند و در هر زمان و مکان از وضعیت خانه یا محل کار خود مطلع باشند. برای استفاده از این سرویس بهره مندی از فناوری نسل سوم تلفن همراه ضروری است.

به گزارش singtel.comو maxis.com.my، خدمات ارزش‌افزوده تلفن همراه یا value-added services که به اختصار از آن با عنوان VAS یاد می‌شود، از جمله دستاوردهای نوین صنعت مخابرات است که ضمن درآمدزایی فراوان برای اپراتورهای تلفن همراه و رقابتی کردن هر چه بیشتر این صنعت به نفع مشتریان، طیف گسترده ای از خدمات را برای تسهیل زندگی شهروندان و کاهش رفت و آمد و صرف هزینه به ارمغان آورده است

ادامه مطلب ...

دریافت ریز مکالمات تلفن همراه اول از طریق اینترنت

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران از راه‌اندازی سرویس جدید این شرکت برای ارائه ریز مکالمات تلفن همراه و قطع و وصل سیم کارت مفقودی و یا سرقتی از طریق اینترنت به مشترکان همراه اول خبر داد.

ادامه مطلب ...

چشم و نشان علائم بیماری

به گزارش شبکه خبر به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، گروهی از پژوهشگران "دانشگاه های سیدنی و ملبورن" در استرالیا و "دانشگاه ملی سنگاپور" اعلام کردند: چشم انسان، علائم اولیه بیماری هایی را که ممکن است قلب به آنها دچار شود، نشان می دهد.

بر اساس این بررسی های علمی، چشم ها همچنین آسیب های وارد شده به مویرگ ها را مدت زیادی پیش از پیدایش آثار این آسیب ها در دیگر بخش های بدن را نشان می دهند.

به گفته پژوهشگران، افراد مبتلا به اختلال شبکیه در فاصله دوازده سال پس از ابتلا به این عارضه، بیش از دیگران در معرض مرگ ناشی از بیماری های قلبی قرار دارند.

پژوهشگران می گویند: اختلال شبکیه، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

تعدیل سود تسهیلات مسکن به انبوه سازان

 

به گزارش شبکه خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،  وزیران عضو کمیسیون اقتصاد با توجه به نظر رئیس مجلس اقدام به اصلاح بخشی از آئین نامه انتشار اوراق مشارکت بانک مسکن کردند.
ادامه مطلب ...