مدرسه راهنمایی شاهد نورآباد ممسنیMAMASANI SHAHED

به وب سایت مدرسه راهنمایی شاهد ممسنی خوش آمدید: آموزش /مطالعات اجتماعی/ تاریخ/و جغرافی/با نظرات خود همراه ما باشید

مدرسه راهنمایی شاهد نورآباد ممسنیMAMASANI SHAHED

به وب سایت مدرسه راهنمایی شاهد ممسنی خوش آمدید: آموزش /مطالعات اجتماعی/ تاریخ/و جغرافی/با نظرات خود همراه ما باشید

ماجرای آموزنده. { دعای خالص چقدر وزن دارد ؟}‏

زنی با لباس های کهنه و مندرس و نگاهی مغموم وارد خواربار فروشی محله شد و با فروتنی از صاحب مغازه خواست کمی خواربار به او بدهد. به نرمی گفت که شوهرش بیمار است و نمیتواند کار کند و شش بچه اش بی غذا مانده اند.مغازه دار با بی اعتنایی محلش نگذاشت و با حالت بدی خواست او را بیرون کند زن نیازمند در حالی که اصرار میکرد گفت : آقا شما را به خدا به محض این که بتوانم پولتان را می آورم مغازه دار گفت : نسیه نمی دهد. مشتری دیگری که کنار پیشخوان ایستاده بود و گفتگوی آن دو را میشنید به مغازه دار گفت : ببین خانم چه می خواهد خرید این خانم با من. خواربار فروش با اکراه گفت : لازم نیست خودم میدهم. فهرست خریدت کو؟ زن گفت : اینجاست.مغازه دار از روی تمسخر گفت : فهرست را بگذا ر روی ترازو به اندازه وزنش هر چه خواستی ببر. زن لحظه ای مکث کرد و با خجالت از کیفش تکه کاغذی در آورد وچیزی رویش نوشت و آن راروی کفه ی ترازو گذاشت. همه با تعجب دیدند که کفه ترازو پایین رفت.خواربار فروش باورش نشد.مشتری از سر رضایت خندید و مغازه دار با ناباوری شروع به گذاشتن جنس در کفه ترازو کرد کفه ترازو برابر نشد آن قدر چیز گذاشت تا کفه ها برابر شدند. در این وقت خواربار فروش با تعجب و دلخوری تکه کاغذ را برداشت تا ببیند که روی آن چه نوشته شده است. روی کاغذ ، فهرست خرید نبود دعای زن بود که نوشته بود : ای خدای عزیزم تو از نیاز من با خبری خودت آن را برآورده کن. مغازه دار با بهت جنس ها را به زن داد و همان جا ساکت و متحیر خشکش زد. زن خداحافظی کرد و رفت و با خود می اندیشید که فقط اوست که می داند وزن دعای پاک و خالص چقدر است.

سوء ظن و....

آیا میدانید سوء ظن و شک به دیگران چقدر نظر انسان را نسبت به دیگران عوض می کند ....

پس داستان زیر را بخوانید:

 

مرد صبح از خواب بیدار شد و دید تبرش ناپدید شده . شک کرد که همسایه اش ان را دزدیده باشد . برای همین تمام روز او را زیر نظر گرفت . متوجه شد که همسایه اش در دزدی مهارت دارد .مثل یک دزد راه می رود . مثل دزدی که می خواهد چیزی را پنهان کند پچ پچ می کند . مثل دزدها لباس می پوشد . مثل دزد ها رفت و امد میکند . انقدر از شکش مطمئن شد که تصمیم گرفت به خانه اش برگردد و لباسش را عوض کند و به نزد قاضی برود و از همسایه اش شکایت کند . اما همین که وارد خانه شد تبرش را پیدا کرد . زنش به او گفت که تبر را جابجا کرده است . مرد از خانه بیرون رفت و دوباره همسایه اش را زیر نظر گرفت و دید که او مثل یک ادم شریف راه می رود . مثل یک ادم شریف حرف می زند . مثل یک ادم شریف رفت و امد می کند . و مرد از خودش شرمنده شد و از خودش بدش امد که چرا زود قضاوت کرده است .

حکومت های ایران

حکومت های ایران قبل و بعد از اسلام

ادامه مطلب ...

روش شاد زیستن

بنا به در خواست جمعی از والدین  در مورد تهیه مطالب روانشناسی 12 روش شاد زیستن را در اینجا جمع آوری نموده ام امید وارم رضایت خاطر آن عزیزان  را هرچند به صورت اندک فراهم کرده باشم 

خـوشحالی یک وضعیت خاص ذهـنـی اسـت. هـر فـردی در
زنـدگی خـود روزهـایی را تجربه نموده که برایش خوشایند
نبوده است. اما ناخرسندی مزمن میتواند سلامتی، شغل
و روابط شما را تحت تاثیر قرار دهد. بجز هـرگونه مشکـلات
پزشکی یا افسردگی های بلندمـدت که نیازمند تجویزهای
طبی و مساعدت حرفه ای می باشند، می توانـیـد مـیزان
خوشحالی خود را کنترل نمایید.

بـه خـوشـحال بـودن فـکر کـنـیــد تا احساس و ظاهر بهتری
بدست آورید. دراین قسمت نکته های وجود دارند که شما
را در این کار یاری می نماید.

ادامه مطلب ...

آدم منفى گرا

آدم منفى گرا همیشه منفى حرف مى زند و از هیچ چیز راضى نیست

آدم منفى گرا مى گوید:"من آدم بدشانسى هستم، غیر ممکن است بتوانم این کار را انجام دهم، امروز هم روز بدى است مانند بقیه روزها، زندگى پر از سختى ها و ناملایمات است، جامعه ناامن و پر از خشونت است، من در شغلم هیچ گاه پیشرفت نمى کنم، فرزندانم دیگر قابل کنترل نیستند، نظر مدیرانم نسبت به من منفى است، همکارانم دائم مى خواهند زیر آب مرا بزنند، وضع اقتصادى بد است و هیچ وقت هم خوب نخواهد شد، چرا پولدار نمى شوم؟ و ..."

ادامه مطلب ...

والدین نقش سنتى تربیتى شان را بازیابند

چرا بعضی از والدین نسبت به نوجوانان سخت گیری می کنند؟

ادامه مطلب ...

ارتباط با مدرسه فرزندتان

آیا شما به عنوان والدین می دانید در قبال ارتباط با مدرسه فرزندتان چه وظایفی  بر عهده دارید؟والدین وظیفه دارند به طور مرتب با مدرسه ارتباط داشته باشند و باکسب اطلاعات کافی از وضع درسی واخلاقی فرزندشان، تصمیم معقولی برای مشارکت درتربیت آنها اتخاذکنند. دربرقراری ارتباط باید به چند نکته اساسی توجه کنند.

ادامه مطلب ...

توصیه هایی مهم برای شرکت در آزمون و .....

امتحان معیار ارزشیابی دانسته ها و توانایی های شماست و شما می توانید از آن به عنوان ابزاری برای ارزیابی مهارت های یادگیری خود استفاده کنید. اما شرایط فیزیکی و ذهنی وجود دارد که عملکرد شما در حین امتحان را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین لا زم است پاره ای نکات را هنگام امتحان رعایت کنید.
برای عملکرد بهتر در امتحان توصیه های زیر را به کار بندید:

ادامه مطلب ...