تلاش برای حل مشکل فرهنگیان فاقد مسکن در برنامه ی 5 ساله

پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش اعلام گرد مشکل فرهنگیان فاقد مسکن در برنامه ی پنج ساله در حال بررسی است

با امضای تفاهم نامه بین وزارتخانه های آموزش و پرورش وتعاون ، فعال نمودن تعاونی های مسکن فرهنگیان به منظور حل مشکل فرهنگیان فاقد مسکن طی برنامه ی 5 ساله مورد تاکید قرار گرفت .به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، دکتر علیرضا علی احمدی وزیر آموزش و پرورش در مراسم امضای تفاهم نامه ی همکاری میان وزارتخانه ی متبوعش و وزارت تعاون با اشاره به پتانسیل بالای موجود دردستگاه آموزش و پرورش برای فعالیت های تعاونی اظهار داشت : با توجه به  سیاست های آموزش و پرورش برای مشارکت فرهنگیان و گسترش حضور بخش غیر دولتی ، این  تفاهم نامه فرصت خوبی است تا بخش تعاون حلال بخشی از مسایل آموزش و پرورش باشد .
وزیر آموزش و پرورش افزود : بیش از 14 میلیون دانش آموز ، یک میلیون و 250 هزار فرهنگی و بازنشستگان این نهاد به طور مستقیم یا غیر مستقیم می توانند در قالب تعاونی ها حضور یابند و این فرصتی مناسب برای توسعه ی فرهنگ تعاون است .
دکتر محمد عباسی وزیر تعاون نیز در این نشست با اشاره به گستردگی دستگاه آموزش و پرورش اظهار داشت : ظرفیت بسیار بالای آموزش و پرورش در مسایل فکری ، گستره ی بزرگی ایجاد می کند که نه تنها نظام تعلیم و تربیت بلکه در همه ی ابعاد مختلف کشور از جمله اجرای سیاست های اصل 44 که خمیر مایه آن واگذاری امور به مردم است می تواند مثمر ثمر باشد.
وزیر تعاون با بیان اینکه نیروهای با تجربه و اهل اندیشه در آموزش و پرورش  می توانند در زمینه های فکری و اجرایی بخش تعاون را حمایت کنند ادامه داد : دانش آموزان نیز در دوران تحصیل با حضور در تعاونی ها می توانند تجربیات بسیار خوبی کسب کنند .
بنابراین گزارش « توسعه و گسترش فرهنگ و روحیه تعاون در سطح مدارس با تشکیل تعاونی های آموزشگاهی ، طی یک برنامه زمان بندی سه ساله » ،  « بهره گیری از ظرفیت ها و مزایای بخش تعاون جهت رفع مشکلات و نیازهای جامعه فرهنگیان از طریق تجدید ساماندهی و بهبود وضعیت فعالیت تعاونی های مصرف ، مسکن و اعتبار فرهنگیان » و « همکاری در تهیه طرح و صدور مجوز تعاونی های فرهنگیان به منظور واگذاری مراکز آموزشی رفاهی ، بهداشتی درمانی  بخشی از مدارس به تعاونی ها طی  برنامه مدون چهارساله » از موضوعاتی است که در تفاهم نامه      وزارتخانه های آموزش و پرورش و تعاون  مورد تاکید قرار گرفته است .
در این تفاهم نامه تاکید شده است : وزارت تعاون کلیه فرهنگیانی را که در قالب طرح ملی تعاونی های مسکن مهر در اقصی نقاط کشور ثبت نام نموده اند با اولویت و در اسرع وقت پالایش نموده و در قالب تعاونی های مسکن مهر جدید یا تعاونی های موجود ساماندهی و به سازمان های مسکن و شهرسازی استان ها معرفی  نماید .
همچنین دو طرف توافق کرده اند آن دسته از تعاونی های مسکن ومصرف فرهنگیان که به دلیل ضعف عملکرد هیات مدیره دچار بحران مالی ، حقوقی و قضایی شده اند شناسایی شده و در چارچوب مقررات بخش تعاونی به وضعیت آنها رسیدگی شود .
این تفاهم نامه می افزاید : وزارت آموزش و پرورش با رعایت ضوابط  ، ظرف سال جاری و سال آتی آن دسته از فروشگاههای تحت اختیار تعاونی های مصرف فرهنگیان که قابلیت تبدیل شدن به فروشگاههای زنجیره ای   تعاونی های معلم یا غیر آن را دارند با استفاده از شیوه های قانونی از جلمه اجاره به شرط تملیک به تعاونی های مذکور واگذار خواهد کرد و در این راستا وزارت تعاون تمهیدات قانونی و تسهیلات لازم را جهت تشکیل و تسهیل روند امور فراهم خواهد نمود.
تاسیس و توسعه شرکت های تعاونی اعتبار قرض الحسنه فرهنگیان در سطوح ستادی ، استانی و شهرستانی و تاسیس تعاونی های ویژه برای واگذاری سرویس رفت و آمد مدارس و اعطای تسهیلات اعتباری برای تهیه خودرو به اعضای تعاونی ایاب وذهاب دانش آموزان از دیگر موارد مورد تاکید در این تفاهم نامه است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد