آموزش و پرورش و فناوری اطلاعات
 علیرضا علی‌احمدی در مراسم افتتاح 400 آزمایشگاه رایانه‌ای مجهز شده در مدارس شهر تهران که امروز در هنرستان نرگس واقع در منطقه 14 تهران برگزار شد، گفت: فناوری ارتباطات یک پدیده نوینی است که دنیا در همه اموراتش در حال تجربه آن است.
وی با بیان این‌که در دوره‌ای هستیم که سازمان‌های حقیقی به سازمان‌های مجازی تغییر موقعیت می‌دهند، افزود: به سمتی می‌رویم که کار در سازمان‌ها و ارگان‌ها به کار در منزل تغییر یافته است و حتی فعالیت‌های درمانی نیز با استفاده از این سیستم در درمانگاه‌های محلی و مراکز بهداشتی صورت می‌گیرد.
علی‌احمدی با بیان این‌که فناوری ارتباطات باید وارد آموزش و پرورش شود، اظهار داشت: در داخل کتاب درسی می‌توانیم با دنیا ارتباط داشته باشیم که البته اقداماتی انجام شده است و مدارس هوشمند، آموزش از راه دور و آموزش مجازی نمونه‌‌ای از این برنامه‌هاست.
وی ادامه داد: اگر ما 6 هزار مدرسه را از 140 هزار مدرسه به اینترنت متصل کردیم، هنوز کم است البته از مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به خاطر اقدماتی که برای آموزش و پرورش انجام داده‌اند، متشکریم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: تجهیز مدارس کشور به فناوری ارتباطات عزم ملی می‌خواهد. اگر ما در فرایند اتصالات سازمان‌های آموزش و پرورش به اینترانت و اینترنت مشکل داشته باشیم، چگونه می‌توانیم پشتیبان دانش‌آموزان باشیم.
وی اظهار داشت: تجهیزات انجام شده از بعد سخت‌افزاری است و ما باید از بعد نرم‌ افزاری تلاش کرده و تولید محتوا برای دانش‌آموزان کنیم.
علی‌احمدی از تشکیل ستاد رسیدگی به امور فناوری ارتباطات در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این ستاد برای یکپارچه کردن فعالیت‌های فناورانه در آموزش و پرورش تشکیل شده است. گزارش خبرنگار اجتماعی فارس،