انتقاد رییس جمهور از عدم نقش آفرینی سازمان ملل در پایان بخشی به

 منبع پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری 

 

رییس جمهور اسلامی ایران با انتقاد از عدم نقش آفرینی مثبت سازمان ملل متحد در پایان دادن به تنش های بین المللی توسط برخی قدرت های زورگو خاطر نشان کرد: اگر سازمان ملل نقش خود را به درستی ایفا نکند، مردم جهان وارد عمل شده و از خود دفاع خواهند کرد .
دکتر محمود احمدی نژاد عصر روز دوشنبه به وقت نیویورک (بامداد سه شنبه به وقت تهران) در دیدار با «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد با تاکید براینکه ملت ایران اهل گفت و گوو منطق است، تصریح کرد : ما علاقه مند هستیم موضوع هسته ای کشورمان به صورت صلح آمیز حل شود و این امر نیازمند رفتار عادلانه طرف های مقابل است .

رییس جمهور با بیان اینکه فعالیت های هسته ای ایران کاملا قانونی و مورد تایید آژانس بین المللی انرژی هسته ای است به مانع تراشی و اعمال فشار دولت آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: ادعای های آمریکا علیه ایران پایان ناپذیر و ورود آژانس انرژی هسته ای برای بررسی این ادعاها غیر قانونی است البته این ادعاها به دشمنی دولت آمریکا با ملت ایران بر می گردد . چه کسی است که بتواند اعتماد دشمن را جلب کند مگر آنکه از حقوق خود بگذرد.
رییس جمهور اسلامی ایران خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد ، تاکید کرد : ریشه مشکلات امروز دنیا را باید در رفتار دولت آمریکا جست و جو کرد و امیدوارم بتوانیم در برقراری صلح در جهان موفق باشیم .
دکتر احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ایجاد ثبات و امنیت در عراق، تصریح کرد : باید از استقلال و وحدت ملی و یکپارچگی عراق حمایت کنیم و تلاش داشته باشیم که مشکلات این کشور با گفت و گو حل شود .
وی با اشاره به قرار گرفتن عراق تحت بند هفت منشور شورای امنیت ، گفت: قرار داشتن عراق تحت این منشور بهانه ای برای اعمال نظرات آمریکا بر مردم عراق است و دلیل قانونی برای آن وجود ندارد .
رییس جمهور همچنین با اشاره به اوضاع افغانستان ، اظهار داشت: سیاست های ناتو باعث شده است افراطی گری و تولید مواد مخدر در افغانستان گسترش یابد .
رییس جمهور در ادامه از اوضاع فلسطین ابراز نگرانی کرد و افزود : مردم فلسطین در محاصره دائمی غذا و دارو قرار دارند ، این گونه اقدامات اگر جنایت نیست پس جنایت چه معنایی دارد؟ سازمان ملل در کجا باید نقش آفرینی کند ؟
رییس جمهور خاطر نشان کرد : وقت آن است که به تجاوز و غارت در سطح جهان پایان داده شود .
وی افزود : طبیعی است که اگر سازمان ملل نقش خود را به درستی ایفا نکند مردم جهان وارد عمل شده و از خود دفاع خواهند کرد .
رییس جمهور همچنین با اشاره به ارایه طرحی برای برگزاری رفراندوم آزاد در سرزمین فلسطین ، گفت : در آینده نزدیک این طرح را که به منظور تعیین سرنوشت ملت فلسطین تنظیم شده ، برایتان ارسال خواهم کرد .
بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور دکتر احمدی نژاد در مقر سازمان ملل متحد، راه حل غیر صلح آمیز در برنامه هسته ای ایران را بی فایده دانست و گفت : برای حل و فصل برنامه هسته ای ایران بایستی راه حل مسالمت آمیز و بر اساس روش های صلح آمیز اتخاذ شود و ما رفتار غیر صلح آمیز را رد کرده و آن را محکوم می کنیم.
دبیر کل سازمان ملل متحد همچنین با اشاره به اوضاع جاری در سرزمین فلسطین ، گفت : سازمان ملل تنها موسسه بین المللی است که برای غزه کمک های انسان دوستانه ارسال می کند و در این زمینه مباحث را با صدای بلند ، روشن و قاطعانه بیان می کند.
وی در ادامه با قدردانی از تلاش های جمهوری اسلامی ایران تثبیت دولت لبنان، خواستار کمک جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد ثبات در افغانستان شد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد