توصیه های پلیس در ابتدای سال تحصیلی

به گزارش شبکه خبر ، سرهنگ "عبدالله قاسمی"، گفت : اولیاء دانش آموزان ، آموزش درباره صحبت نکردن با افراد غریبه در طول مسیر مدرسه به ویژه سوار نشدن در ماشین افراد ناشناس که به بهانه‌های مختلف قصد فریب آنها را دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است.
 

قاسمی گفت : نکاتی که به عنوان توصیه مد نظر پلیس آگاهی قرار دارد در دو جنبه خطرات وقوع سرقت و آموزش فرهنگ ترافیک برای سلامت جانی کودکان مطرح می‌شود. 

وی موضوع همیشگی همراه نکردن و آراستن کودکان، بویژه در مقاطع ابتدایی با زیور آلات را از مهمترین موارد هشدار دهنده پلیس به خانواده‌ها دانست. 

سرهنگ قاسمی تصریح کرد:والدین بطور معمول در هفته‌های اول مهر ماه رفت و آمد کودکان از منزل به مدرسه و برعکس را خود بر عهده می گیرند،در این هنگام بسیار دیده شده است با توجه به شلوغی خیابان‌ها، والدین برای انجام کارهایی نظیر رد کردن کودکان از خیابان و یا صحبت کردن با معلمان خودرو را به صورت روشن و بدون در نظر گرفتن مسایل ایمنی با تصور این که کار آنها چند ثانیه بیشتر به طول نمی انجامد، خودرو را رها کرده و بهترین فرصت را در اختیار سارقان حرفه ای می‌گذارند تا اقدام به سرقت خودرو و لوازم درون آن کنند. 

رییس اداره اجتماعی پلیس آگاهی کشور همچنین گفت: با توجه به این که بسیاری از کودکان وارد محیط جدید خارج از خانه می‌شوند، آموزش قوانین و مقرارات و نکات ضروری برای عبور از خیابان به آنها بسیار حائز اهمیت است. 

وی توصیه کرد: عبور از ایمن ترین راهها برای حرکت در عرض خیابان مثل زیر گذرها و پل های عابر پیاده، عبور نکردن از میان ماشین‌های پارک شده، نقاط کور پیچ‌ها، سربالایی‌ها و سرازیری های تند، توقف بر روی لبه پیاده روها قبل از عبور از خیابان، توجه به فاصله مطمئنه با وسایل نقلیه قبل از عبور از خیابان و غیره مهمترین مواردی هستند که با ‌آموزش صحیح آنها به کودکان می توان از سلامت بیشتر آنها درهنگام حضور در مدارس اطمینان حاصل کرد. 

سرهنگ قاسمی در ادامه با بیان این که توصیه های پلیس، مخاطبان بزرگتر از جمله دانشجویان را نیز در بر می‌گیرد، افزود: در موضوع دانشجویان چند نکته به صورت بسیار حساس مورد توجه پلیس آگاهی است. از جمله اینکه استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به جای استفاده از مسافربری شخصی نکته ای است که تمام شهروندان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان باید به آن توجه داشته باشند. 

به گفته سرهنگ قاسمی، درباره حضور دانشجویان در شهرهای غیر بومی نکته بسیار مهم این است که در صورتی که دانشجو ناچار است از خوابگاه‌های غیر دولتی استفاده کند، قبل از هر چیز صلاحیت افراد اجاره دهنده این واحدها و افرادی که قرار است در آن زندگی کنند را احراز کرده تا فرصت کوچکترین سوء استفاده از برخی مجرمان گرفته شود.

وی تصریح کرد : ضمن اینکه بحث دوستی ها و روابط با افراد در شهرهای غریبه که باید با دقت و وسواس خاصی دنبال شود از موردی است که دانشجویان و خانواده های آنان باید به صورت جدی لحاظ کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد