ساعات کار ادارات و مدارس در ماه مبارک رمضان

به منظور ایجاد زمینه لازم برای استفاده مطلوب کارکنان دولت از فضایل و معنویت‌های ماه مبارک رمضان، هیات وزیران، ساعت شروع کار اداری در تهران نه (9) صبح و ساعت پایان کار چهارده (14) تعیین ‌‌کرد.

بر اساس تصمیم هیات وزیران و برای به وجود آمدن فرصت مناسب برای خودسازی و بهره ‌مندی از برکات بی‌شمار ماه شریف و نورانی رمضان، مقرر شد تا در همه استان‌ها به استثنای تهران، فعالیت اداری، صبح‌ها با یک ساعت تأخیر شروع و در بعد از ظهر نیز یک ساعت و نیم زودتر خاتمه یابد.

بر اساس بند دیگری از تصویب‌نامه هیات وزیران، ساعت شروع کار اداری در تهران نه (9) صبح و ساعت پایان کار چهارده (14) تعیین ‌‌شد.

هیات وزیران همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را موظف کرد تا ساعت فعالیت بانکها را به گونه‌ای تنظیم کند که اغاز آن حداقل سی(30)دقیقه قبل از شروع به کار ادارات و سازمانها باشد.

وزارت آموزش و پرورش نیز از سوی هیات وزیران مکلف شد تا ساعت فعالیت مدارس را به گونه‌ای تنظیم نماید که آغاز کار مدارس حداقل سی(30)دقیقه قبل از شروع به کار ادارات و سازمانها باشد.

همچنین با تصمیم هیات وزیران هرگونه فعالیت فوق برنامه در ماه مبارک رمضان باید قبل یا بعد از پایان ساعت کار انجام شود.

بر این اساس ‌ایاب و ذهاب کارکنان باید به طوری برنامه‌ ریزی و تنظیم شود که رأس ساعت مقرر در محل کار حضور داشته و در پایان رأس ساعت معین محل کار خود را ترک نمایند.

قانون اساسی به لحاظ تنظیم ساعات کار تکلیفی برای دولت تعیین کرده است که براساس ان ساعت کار باید به گونه ای باشد که هرفرد علاوه بر تلاش شغلی فرصت خودسازی معنوی هم داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد