ناکامی ایرانیان در کسب مدال در هشتمین روز مسابقات پکن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، در هشتمین روز این بازی ها امروز ، رقابت دوی 100 متر جذاب ترین و زیباترین مسابقة المپیک در ورزشگاه آشیانة پرندة برگزار شد و در پایان اوسین بولت دوندة جامائیکایی با ثبت زمان خیره کنندة 9 ثانیه و 69 صدم ثانیه ، هم نشان طلای المپیک را از آن خود کرد و هم رکورد جهان را به میزان 3 صدم ثانیه بهبود بخشید. پس از بولت ، ریچارد توماسون از ترینیداد و توباگو و والتر دیکس از امریکا دوم و سوم شدند.

در ماده پرتاب دیسک احسان حدادی و عباس صمیمی از راهیابی به مرحله پایانی بازماندند.

در بیست کیلومتر پیاده روی ، والری بورکین از روسیه با یک ساعت و 19 دقیقه و 1 دهم ثانیه به نشان طلا رسید و جفرسون پرز از اکوادور و جرالد تلند از استرالیا به ترتیب نقره و برنز گرفتند.

در شنا و در ماده 100 متر پروانه مایکل فلپس در رقابتی تنگاتنگ با میلوراد چاویچ صرب موفق شد با یک صدم ثانیه اختلاف بر سکوی نخست بایستد و هفتمین طلای خود را به دست بیاورد ، بدین ترتیب فلپس با کسب سیزدهمین طلا در مجموع دو المپیک ، یک رکورد جدید را به ثبت رساند ، امروز همچنین فینال رشته 50 متر آزاد هم برگزار شد و فیلیو از برزیل به نشان طلا دست یافت.

در بسکتبال تیم ملی ایران در چهارمین مسابقه 82 به 97 برابر آرژانتین شکست خورد ، در دیگر بازیهای امروز یونان 102 بر 61 مقابل آنگولا به پیروزی رسید ، استرالیا 95 بر 80 روسیه را مغلوب کرد ، لیتوانی 86 بر73 کرواسی را برد و چین 59 بر 55 برابر آلمان به برتری دست یافت.

در دور یک چهارم نهایی فوتبال برزیل پس از تساوی بدون گل مقابل کامرون در پایان 90 دقیقه در وقت های اضافه با حساب 2 بر صفر به برتری رسید ، بلژیک 3 بر 2 از سد ایتالیا گذشت ، نیجریه با 2 گل بر ساحل عاج چیره شد ، قضاوت این بازی مسعود مرادی داور بین المللی کشورمان برعهده داشت و آرژانتین پس از تساوی 1 - 1 با هلند در پایان 90 دقیقه ، موفق شد در پایان وقت اضافه به برتری 2 بر 1 برسد ، بدین ترتیب در مرحله نیمه نهایی این بازیها روز سه شنبه این هفته برزیل در یک بازی حساس به مصاف آرژانتین میرود و نیجریه با بلژیک روبرو می شود.

در والیبال نیز چین در 3 ست نتیجه را به آمریکا واگذار کرد ، روسیه با همین نتیجه مصر را شکست داد ، صربستان 3 بر 1 آلمان را از پیش رو برداشت ، ایتالیا 3 بر صفر بلغارستان را مغلوب کرد ، برزیل هم با همین نتیجه بر لهستان غلبه کرد و ونزوئلا هم در سه ست بر ژاپن چیره شد.

‌‌در هندبال هم برزیل 29 بر 22 چین را مغلوب گرد ، کره جنوبی 24 بر 20 بر مصر پیروز شد ، فرانسه 28 بر 21 برابر اسپانیا به برتری رسید، روسیه و آلمان به تساوی 24 - 24 رضایت دادند ، لهستان 27 بر 24 کرواسی را شکست داد و تیمهای دانمارک و ایسلند نیز به نتیجة مساوی 32 - 32 بسنده کردند.

در تیر اندازی و در ماده تپانچه بادی 25 متر ، الکساندر پتریف از اوکراین نشان طلا را بر گردن آویخت ، رالف شومان آلمانی به نقره رسید و کریستین ریتس دیگر شرکت کننده آلمانی در مکان سوم ایستاد.

در دوچرخه سواری و در ماده دور امتیازی خوان لانراس اسپانیایی بر سکوی قهرمانی ایستاد و در تعقیبی انفرادی بردلی ویگینز و در کایرین کریس هوی هر دو از بریتانیا نشان طلا گرفتند.

در تنیس نوواک جوکوویچ صرب در 2 ست جیمز بلیک را برد و نشان برنز را از آن خود کرد. در قسمت دو نفره هم تیم سوئیس متشکل از راجر فدرر و استانیسلاو واورینکا بر سکوی قهرمانی ایستاد.

در قایقرانی روئینگ انفرادی اولاف توفته از نروژ قهرمان شد . در قایقرانی روئینگ دوبل تیم استرالیا به نشان طلا رسید. در روئینگ چهار نفره هم تیم بریتانیا صاحب گردن آویز طلا شد.

در بدمینتون هم تیم دو نفره اندونزی موفق شد مدال طلای این رقابت ها را از آن خود کند.

در واترپلو ، آلمان 8 بر 7 از سد ایتالیا گذشت ، یونان 13 بر 7 کانادا را شکست داد ، امریکا با حساب 7 بر 5 کرواسی را مغلوب کرد ، اسپانیا هم با نتیجة 12 بر 6 برابر مونته نگرو به پیروزی رسید ، مجارستان 13 بر 12 بر استرالیا غلبه کرد و صربستان با نتیجة 15 بر 5 چین را از پیش رو برداشت.

در رده بندی مدالها کاروان ورزشی چین با 27 طلا ، 13 نقره و 7 برنز همچنان در مکان نخست ایستاده ، امریکا با 16 طلا ، 16 نقره و 22 برنز دوم است و آلمان با 8 طلا ، 5 نقره و 5 برنز در رده سوم قرار دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد