کورش بخواب که خبری از آب نیست

منبع خبر عصر ایران

براساس عکس‌‌های هوایی گرفته‌شده از آرامگاه کوروش، هیچ شواهدی مبنی بر وجود نم و رطوبت در این آرامگاه که ناشی از آبگیری سد سیوند باشد، دیده نشده است.


 براساس عکس‌‌های هوایی گرفته‌شده از آرامگاه کوروش، هیچ شواهدی مبنی بر وجود نم و رطوبت در این آرامگاه که ناشی از آبگیری سد سیوند باشد، دیده نشده است.

محمدرضا بذرگر رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس با بیان این مطلب به میراث آریا( CHTN) گفت: با توجه به خشکسالی غیرمنتظره امسال هیچ رطوبتی در منطقه وجود ندارد. ضمن آنکه براساس اقدامات کارشناسی حتی در فصل‌های پرباران نیز هیچ خطری آرامگاه کوروش و منطقه تاریخی را تهدید نمی‌کند.

وی افزود: کارشناسان میراث‌فرهنگی استان فارس اعلام کرده‌‌اند در صورت بارش فراوان در منطقه نیز تنها 400 تا 500 میلیمتر آب در نقطه انتهایی سد جمع می‌شود که این محدوده نیز تا آرامگاه کوروش 9 کیلومتر فاصله دارد .

به گفته بذرگر، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از طریق هواپیمای دو موتوره اقدام به عکسبرداری هوایی و تهیه اسلایدهای متنوع از منطقه کرده است که بر اساس این عکس‌ها هیچ رطوبتی در نزدیکی آرامگاه کوروش مشاهده نشده است .

وی درباره وجود گلسنگ‌های دیرپا در بدنه آرامگاه کوروش گفت: این بنای تاریخی عاری از هرگونه خزه یا گلسنگ است و در صورت افزایش چشمگیر رطوبت نیز آرامگاه دچار آسیب‌های طبیعی اینچنینی نخواهد شد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس در بخش دیگری از صحبت‌های خود به قطع درختان چند صدساله و هزارساله در تنگه سیوند اشاره کرد و افزود: براساس گفته کارشناسان استان فارس به هیچ عنوان درختانی با قدمت یاد شده وجود ندارد، ضمن آنکه دشت کوچکی که سد سیوند در آن واقع شده به طور دقیق از سوی باستان‌شناسان کاوش شده و هیچ اثر سطح العرضی در آن منطقه دیده نمی‌شود.
نظرات 2 + ارسال نظر
محمد چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 11:26 http://7bejar.blogsky.com

سلام من شما رو لینک کردم.
اسم لینک من این نیست!!!!!!!!!!!
اسم لینک من (همه چی از همه جا فقط در اینجا)هست
لطفا عوضش کنید
ممنونم.

[ بدون نام ] چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 23:34

سلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد